przesuń do treści
BiP
Siedziba Urzędu Miasta w Czeladzi

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Miasta Czeladź zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.czeladz.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • dokumenty PDF nie wszystkie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.);
  • pliki PDF, DOC itp. - nie wszystkie pliki są poprawne formatowanie tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury). Niektóre dokumenty zamieszczane są w postaci skanów (dotyczy to przeważnie plików pochodzących od zewnętrznych podmiotów).
  • Nie wszystkie zamieszczone nagrania z sesji Rady Miejskiej w Czeladzi posiadają napisy.
  • Nie wszystkie tabele mają nagłówek dla każdej kolumny lub nagłówek dla każdego wiersza.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad.
  • Strona zawiera mapy.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anety Siemieniec — mejlowo lub telefonicznie 32 763 79 78.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Urząd Miasta Czeladź
  • Adres: ul. Katowicka 45, 41-250 Czeladź
  • mejl: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzędu Miasta Czeladź

ul. Katowicka 45
41-250 Czeladź

Za budynkiem Urzędu - od strony Parku Harcerskiego Kamionka - znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oraz wejście z podjazdem.

W holu na lewo od wejścia znajdują się drzwi do windy.

Na parterze budynku (poziom 0) znajduje się Punkt Informacyjny, w którym można uzyskać wszelkie potrzebne informacje oraz poczekalnia, gdzie można oczekiwać na pracownika, w przypadku niemożności dotarcia do danej komórki/wydziału Urzędu.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na prawo od schodów.

W budynku urzędu w punkcie informacyjnym znajduje się pętla indukcyjna.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacja o urzędzie miasta Czeladź w języku łatwym do czytania (ETR).

Urząd Miasta Czeladź zapewnia bezpłatną usługę tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw urzędowych po wcześniejszym zgłoszeniu. Zgłoszenia można dokonać:

  • telefonicznie pod numerem 32 76 37 978,
  • mailowo: lub ,
  • za pośrednictwem platformy ePUAP: /umczeladz/pisma lub /umczeladz/SkrytkaESP,
  • wysyłając faks na numer 32 76 33 694.
Kategoria: Powiązane pliki [ 1 ]
format Nazwa pliku Publikacja Rozmiar
ikona Schematy rzutów pięter budynku
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 541
2020-09-16 07:54
Smaczyński Robert - Wydział Organizacyjno - Administracyjny
1.46MB

Rejestr zmian strony Deklaracja dostępności

Podmiot udostępniający informację
Urząd Miasta Czeladź
Pierwsza publikacja
Cieślicki Mariusz - Wydział Organizacyjno - Administracyjny 2020-06-22 14:13:51
Aktualizacja publikacji
Smaczyński Robert - Wydział Organizacyjno - Administracyjny 2025-04-08 08:33:54
Wytworzenie publikacji
Robert Smaczyński - Wydział Organizacyjno - Administracyjny 2025-04-08 08:33:47
Zatwierdzenie
Robert Smaczyński - Wydział Organizacyjno - Administracyjny 2025-04-08 08:33:47
Rejestr zmian
Drukuj
Liczba odwiedzin
3296